BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Istorijos šaltiniai

Buvo laikai, kai istorijos šaltinis istorijos pamokoje buvo suprantamas tik kaip įprastinio mokymo proceso paįvairinimas. Šaltiniai naudoti tik tam, kad pailiustruotų tai, kas jau pranešta mokiniams vadovėlių autorių tekstu ar mokytojo gyvu žodžiu.
Keitėsi laikai, keitėsi ir papročiai.
Maždaug apie 1997-1998 metus istorijos šaltiniai mokykloje įgijo naują prasmę. Kartu su vis sudėtingesnėmis istorijos egzamino formomis istorijos šaltinis pamokoje tapo pilka kasdienybe. Jau penktokai mokomi analizuoti įvairius istorikų dokumentus. Kartais vyrauja nuomonės, kad šaltinių vertinimas yra universiteto lygio užsiėmimas.
Istorijos šaltinių naudojimo tikslai:
Istorijos šaltinių, ypač pirminių, naudojimas per pamokas yra panašus į praktinius ar laboratorinius darbus gamtos mokslų pamokose. Dokumentų tyrimas ugdo aukštesniuosius mokinių gebėjimus: informacijos interpretavimo, lyginimo ir klasifikavimo, hipotezių kėlimo ir tikrinimo, požiūrių, nuostatų išryškinimo. Tikriausiai, nereikėtų kalbėti apie specialius istorijos dokumentų nagrinėjimo gebėjimus, tokius, kurie naudojami profesionalių istorikų veikloje? Juk ir gamtos mokslų pamokose pasauliniai ar bent nacionalinio lygmens atradimai nedaromi. Jie tik leidžia per akivaizdžią praktiką įgyti teorinių žinių ar jas įtvirtinti. Tų bandymų rezultatas mokytojams iš anksto gerai žinomas. Tas pats yra ir istorijos pamokose. Reikšmingų istorinių atradimų tikėtis neverta.
Bendrai tariant galime teigti, kad pirminiai šaltiniai istorijos mokslui yra reikalingi kaip papildymas ir mokslo padarymas gyvesniu. Nes dažniausiai, tik iki galo nesusisteminta ir nesutvarkyta informacija galima įtraukti mokinius į diskusijas ar bent jau leis atsiminti didesnę dalį skaitytos informacijos.

R.Tamošiūnas

Patiko (0)

Rodyk draugams

Rašyti komentarą